גירושין

גירושין, פרידה והסכם שלום בית ולחילופין גירושין

על פי נתוני הנהלת בתי הדין הרבניים, היקף הזוגות המתגרשים בישראל עומד על כ-11,000 זוגות מדי שנה, כאשר המגמה של השנים האחרונות מציגה עלייה עקבית בכמות המתגרשים, וזאת כפועל יוצא ממגוון רחב של סיבות..

הליך הגירושין או הפרידה כרוך באופן טבעי בקשיים ומחלוקות שאף מקבלות משנה תוקף כאשר מדובר בבני זוג שהינם הורים לילדים (ובפרט לילדים essay writers usa קטינים הסמוכים על שולחנם). לצערי הרב, ומניסיוני כעורכת דין העוסקת בתחום מזה למעלה מ-15 שנה, לא אחת אני נתקלת בתיקים שבהם הילדים הופכים לכלי בידי הוריהם, שלא משכילים להתעלות מעל הסכסוך ולהותירם מחוץ לריב. אולם באותה נשימה, ניסיוני לימד אותי, כי ניתן גם להתגרש/להיפרד אחרת.

מתגרשים/נפרדים יקרים שימו לב, ניהול גירושין או פרידה בהסכמה הינו בעל יתרונות גדולים ומשמעותיים, אשר עשוי להיטיב עמכם, לקצר הליכים, למנוע עוגמת נפש והוצאות מיותרות, והכי חשוב – להגן על הילדים מפני הסכסוך. מניסיוני הרב, אני יכולה לומר שברוב המקרים שבהם הזוגות אינם משכילים להגיע להסכמות במסגרת משא ומתן, ופונים בכל זאת עם מאבקם לערכאות, התוצאה הסופית איננה בהכרח כה שונה.

ייצוג בתיקי גירושין ופרידה

מהיום בו פתחתי את משרדי, חרטתי על דגלי שבכל תיק גירושין/פרידה שבו אטפל, אעשה כמיטב יכולתי על מנת לסייע לצדדים לסיים את חייהם המשותפים בדרכי שלום ונועם. זאת, מתוך מגמה לצמצם עד כמה שניתן הסלמה, כמו גם משקעים והוצאות מיותרות. מטרתי היא לאפשר ללקוחותיי (ולבני זוגם) לפתוח פרק חדש בצורה המיטבית, ובד בבד להמשיך ולקיים קשר תקין ביניהם בהמשך הדרך, ולו לטובת ילדיהם המשותפים.

בדיוק מהסיבה הזו, כאשר מגיע אליי צד המבקש להתגרש/להיפרד, תהיינה הנסיבות אשר תהיינה, לרוב אבחן תחילה את חלופת הגישור וההידברות עם הצד השני. עם זאת, חשוב להדגיש, ככל שניסיונות הגישור וההידברות לא יניבו פרי, לא אהסס לייצג את לקוחותיי נאמנה בכל הערכאות והטריבונלים. כל זאת, תוך הפעלת מלוא הידע והניסיון שצברתי בהגנה על האינטרסים של לקוחותיי וילדיהם.

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

ברוב המקרים המונחים לפתחו של משרדי מגיע אליי צד, ולעיתים אף שני הצדדים, כשהם גמורים בדעתם להתגרש. כפי שכתבתי קודם, מהניסיון הרב שצברתי בניהול הליכי גירושין ופרידה, אני יכולה לומר באופן אישי שתמיד אעדיף לבחון תחילה האם ניתן להביא את הצדדים לכדי הסכם גירושין אשר ייחתם על דעתם של שניהם. הסכם אשר יאפשר להם להימנע מהליך משפטי ארוך, מצלק וכואב, עבורם ועבור הילדים.

יתרה מזו, ישנם לא מעט מקרים בהם טיפלתי, אשר במהלך הליך ההידברות על גירושין (בין אם כששני הצדדים פנו אליי יחד, ובין אם כשהצד השני פנה אליי יחד עם עורך דינו), זיהיתי כי claim for immigration essay דעתם של הצדדים אינה גמורה בהכרח להתגרש. בנסיבות אלו, אני מציעה לערוך הסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין הוא הסכם שמורכב משני פרקים מרכזיים. בפרק העוסק ב"שלום בית" אני מגבשת ביחד עם בני הזוג את התנאים שיחולו בתקופת שלום הבית. למשל, פנייה משותפת לטיפול זוגי, אופן ההתנהלות בתוך הבית במהלך תקופה זו (רגשית וכלכלית), וכיו"ב. בפרק השני, "לחילופין גירושין", אנו מגדירים את התנאים שיחולו במידה ששלום הבית לא יצלח. כלומר, במקרה של גירושין.

הסכם מעין זה הוכיח וממשיך להוכיח את עצמו. גם אם זמן קצר אחרי שהצדדים חתמו עליו, הם החליטו להתגרש, הרי שכל תנאי ההסכם גובשו ונחתמו מבעוד מועד, באופן אשר "יחסוך" את כל המתח והקשיים הצפויים בהמשך במקרה של גירושין, אלמלא ההסכם.

תפריט נגישות